torsdag 23 juli 2009

Gotlandsfärjor har kolliderat

Två Gotlandsfärjor krockade utanför Nynäshamn vid 11-tiden på förmiddagen. Första tanken går naturligtvis till de skadade och att det ändå verkar ha gått förhållandevis bra. Jag menar det kunde ju ha gått hur illa som helst med sammanlagt ett par tusen passagerare ombord. Så vitt jag vet har ingen omkommit.

Den andra tanken är helt och hållet egoistisk. Inte min charmigaste sida kansken men mänskligt. Hur går det med min Gotlandsresa som jag verkligen har sett fram emot?

Den ena färjan har, vad jag förstår, fått rejäla skador. Hur kommer det att påverka trafiken den närmaste tiden? Det är för tidigt att forska i det nu. Jag ska ju inte åka förrän på måndag och de lär ju ha en del akuta problem att lösa så jag får tåla mig.

Igen är man ju tacksam för att det inte gick värre.

Inga kommentarer: