lördag 25 juli 2009

Varning på stan!

Idag vill jag varna er som befinner er i och omkring Stockholm stad. Vi är ett gäng på kanske 10 tjejer som ska ut och roa oss idag och det är inte omöjligt att det ger ett visst utslag på Richterskalan ;-). Man har ingen aning om var vi kommer att dyka upp eftersom planen är lätt diffus så man kan alltså råka på oss där man minst anar. Yeeehaa, det här kan bli hur kul som helst!

Igår kväll kom det sedan länge efterlängtade båtturssamtalet. Det roliga är att när det äntligen kommer en och halv vecka senare än vi hade pratat om från början så tas det förgivet att man bara kan släppa vad man har för händerna och åka:

- Hej! Om du du åker ner till Nynäs i morgon .....
- Nej, det kan jag inte!
- .................. (lång tystnad) nähä ...... ?
- Nä, jag ska ut imorgon, på söndag är det tvättstugan sedan åker jag till Gotland. Tidigast i slutet på nästa vecka kan jag.
- (tystnad) Jaha ........ ja då får jag väl åka till Trosa istället.
- Ja....ha.... . Ja, gör det!

Inget "Hur ser det ut för dig i helgen?" eller så. Antagligen var han redan på väg mot Nynäs med båten :-). Det där är verkligen en handlingarnas man och inte talets. Ja, ja, jag hoppas att det blir en annan gång :-).




1 kommentar:

Annika sa...

Haha!! Snubbar!!!