lördag 12 december 2009

Full rulle .....

Den här veckan har bara rusat iväg. Jag har hämtat barnbarn på dagis, varit på Lusse-fika, läkarbesök, spelat på ett nytt gruppboende, varit på julbord med jobbet, layoutat tidningsannonser, hämtat tapetprover, bytt däck på bilen, plockat upp julsakerna från källaren och jag vet inte vad. Mitt i allt ihop har jag försökt att förbereda mig för en karaoketävling genom att ordna en del rekvisita och lyssna in en ny låt ......

..... och igår var det Årsfinal i Buck Rogers karaoketävling. Ca 250 (om jag räknat rätt) tävlande ifrån månadsfinalerna under hela året hade blivit 12 årsfinalister och jag var en av dem :-).

Jag valde att köra Unchain my heart med Joe Cocker som första låt och hade fixat en kedja och handklovar. Hade väl hoppats på att någon stilig karl skulle våga släppa loss mig men det var det ingen som vågade :-) så det fick jag göra själv. Mitt i låten försvann texten en lång stund men det löste sig hyggligt i alla fall.

Som andra låt valde jag mitt paradnummer, Redneck Woman med Gretchen Wilson och till den hade jag införskaffat ett lasso. Med det lyckades jag fånga en kille som verkligen ställde upp och showade med. Dessutom fick jag hjälp av två linedanceare. Tack för hjälpen!

Dessutom fick vi sjunga ett par rader var av en specialskriven låt som ska spelas in och släppas på singel.

Jättepirrigt var det! Jag vet inte vad som händer med mig när det blir tävling men det låser sig rejält och jag sjunger betydligt sämre än vanligt. Jag som älskar att sjunga kan nästan bara tänka på att jag blir bedömd. Läskigt!

Hur som helst så gick det riktigt, riktigt bra och jag kom på 2:a plats och det är jag jätte-, jättenöjd med. Tack för en riktigt trevlig kväll! Och du, Farinsockertoppen, sjukt kul att se dig :-)!



Inga kommentarer: