torsdag 3 december 2009

Stampad kossa & gosiga ungar

Idag har jag stressat som en gnu för att hinna med allting. Massage efter jobbet, mums! Det behövdes verkligen. Efter det hade jag en timme på mig att komma i kläderna, iväg till affären för att byta lite gardingrejor till jobbet, åka hem, rafsa ihop tvättkassarna och komma ner i tvättstugan ......

.... bara för att konstatera att jag inte hade någon tvättid. Fråga mig inte hur det gick till. Upp igen med kassarna, ringa svärsonen och fråga om jag fick tvätta en maskin hos dem istället och det gick bra. Ner med påsen till bilen och iväg. Sedan blev det bara myyyyyyyyyyys!

Blev bjuden på underbart god fisksoppa och gratinerade grönmusslor, oj, oj, oj, vad gott! Fick ju också tillfälle att verkligen gosa med barnbarnen som jag inte har sett så mycket de senaste veckorna. Finns det något bättre än de små skrattande trollen i knät?

Hem igen och hänga tvätt och ner i badet för att få bort massageoljan ur håret. Sedan kunde jag börja njuta av den nystampade kossa (kofäll) som jag införskaffade igår efter 20 års drömmar. Nu är den min! Den får vara hur mycket sjuttio- eller åttiotal den vill. Den är min! Nu ska jag bara ta tag i resten av vardagsrummet också men tapeter och golvslip. Var är ni målargossar? Kryp fram ur era gömmor!



1 kommentar:

Anonym sa...

stampad kossa på golvet i går o stmpad åsna i magen i dag,vad månde det bliva i morgon ,,
undrar sa flundra........