måndag 14 december 2009

Vill man så vill man

Hade ju äntligen bestämt mig för vilka tapeter jag ska ha i vardagsrummet och konstaterat att det inte fanns tillräckligt många rullar kvar i butiken så idag stegade jag in i färgbutiken mitt emot jobbet. Jag har varken tid eller lust att stå i fyra timmar och bläddra i tapetböcker så jag frågade om de hade någon tapet som såg ut som den jag ville ha. Nej, det trodde han inte så slängde han upp en bok som jag fick titta i. Om jag inte hittade något i den så kunde jag titta i tapetböcker hela dagen sa han och det var ju precis det jag inte ville.

Jag började jaga runt efter den som jag hade bestämt mig för och hittade den i Gustavsberg så dit fick jag en liten utflykt nu på kvällskvisten. Jag hade mat på diskbänken och ugnen igång men fick stänga av och ge mig iväg. Nu är tapeterna hemma och jag ska bara ha tag på en målargubbe som vill göra jobbet.

Inga kommentarer: