måndag 21 december 2009

Personligt i bloggen

När man har en blogg så blir man ju tvungen att ta ställning till hur personlig och utämnande man vill vara i den. Både när det gäller sig själv och andra. Jag har t.ex. valt att vara väldigt sparsam med namn och bilder på personer som jag skriver om även om så klart den närmaste kretsen ändå vet vilka det handlar om. Sedan finns det saker som jag inte skriver alls om eftersom det helt enkelt är sådant som ingen annan har med att göra eller sådant som kan såra. Ibland är det en svår balansgång eftersom det personliga ofta också är det som berör mest och det är ju inte så kul att varken läsa eller skriva en blogg som bara handlar om väder och vind (om man nu inte är väldigt intresserad av det, förstås). Det händer väl att det bubblar över något som kanske borde varit osagt också men inte ofta. Jag tycker att jag har hittat en nivå som fungerar för mig så därför kommer jag att fortsätta med att inte skriva om allt här men förhoppningsvis tillräckligt mycket för att det ska vara intressant för dem som vill läsa om mig.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: