onsdag 10 december 2008

I valet och kvalet

Här sitter jag och funderar på vad jag ska göra ikväll. Saknar mitt favoritkaraokeställe (Jäklar vilket ord. Var det någon som hängde med?) men känner inte att jag kan åka dit just nu. Fick ett telefonsamtal från en kille i karaokesvängen som ville att jag skulle komma och sjunga i hans del av kommunen men näe. Frågade dottern vad hon var sugen på men hon visste inte heller. Det lutar väl åt att det blir en sväng till kvarterskrogen. Inte bäst i test men nära och bra.


Det är mycket i huvudet just nu. Både på privatsidan och på jobbet. Jag ska ta över bokföringen på företaget efter nyår och insåg idag att jag har 9 arbetsdagar kvar på mig att lära mig bokföringsprogrammet och allt om moms, löner och några andra småsaker. Inser också att julen närmar sig med stormsteg så efter jobbet passade jag på att handla julklappar till mina "småsmulor" (älskade barnbarn). Mitt första år som egen företagare börjar närma sig sitt slut så det blir en del tankar kring det också. Försöker få lite ordning på kärleksfronten men lyckas inget vidare. Ja, som ni ser så är det fullt upp men för det mesta passar det mig ganska bra. Nej, nu börjar det vrida sig i karaoketarmen. Dags att komma iväg och sjunga av sig lite.


Från mig till dig: I miss you like crazy!

Inga kommentarer: