fredag 12 december 2008

Nu börjar det lugna ner sig

Nej, jag vill inte ge upp. Det måste lösa sig!

Den här dagen har varit lika hektisk som resten av veckan. Det var nästan omöjligt att få upp ögonen i morse efter att jag varit vaken i tre timmar och sedan sovit i en. Fick sätta om klockan två gånger men kom till slut iväg till jobbet. Där var det full fart och jag hann bara beta av ett par punkter på listan över saker som skulle göras men fick det viktigaste gjort. Det andra lär ju inte ha sprungit bort på måndag utan väntar nog lydigt på skrivbordet. Chefen bjöd på lunch på Kumla Herrgård och det är ju inte fy skam.

Efter jobbet åkte jag till Farsta för att göra lite inköp till kontoret och passade samtidigt på att lösa de sista julklapparna. Det känns skönt att vara klar i god tid. Nej förresten, jag har ett par småsaker kvar men det löser sig kanske på söndag. Jag passade också på att lämna tillbaka en av kjolarna jag köpte häromdagen och köpa fem tröjor/tunikor/klänningar istället. Merry Christmas to my self! KappAhl hade 25 % på allt.

När jag kom hem slängde jag mig i badet för då var jag helt slut men efter en timme där med levande ljus och sällskap via telefonen så kände jag mig som folk igen. Sedan var det dags att ägna sig lite åt musiken. Jag skulle förbereda mig inför måndagen och tog fram en låt men fastnade sedan i en "börja". Det är en idé, antingen en melodi eller en bit av en text som kan bli en låt när det blir färdigt men det går väldigt många "börjor" som hamnar i papperskorgen på varje färdig låt. Vi får väl se!

Förutom det så har jag hunnit med att titta på Idolfinalen (rätt man vann), slå in julklappar, packa upp inköpen, hjälpa dottern litegrand och få en puss. Vilken härlig dag tra, la, la, la!

Over and out!

Inga kommentarer: