torsdag 25 december 2008

Så där ja!

Nu känns det mycket bättre. Vi har haft hur mysigt som helst. Jag borde ha lärt mig att jag inte har något att stressa upp mig för. När jag väl kom iväg till äldsta dottern och hennes familj så infann sig det stora lugnet. Jag är så glad att vi får fira jul där. Jag hann inte mer än innanför dörren så kom tomten



och strax efter att han gått så kom Pelle. Synd! Som tur var hade tomten lämnat ett par klappar till honom också. När julklapparna var öppnade så hjälptes vi åt att stöka på i köket. Som vanligt äter man så att magen står i fyra hörn. Det är synd att själva julmyset inte varar längre med tanke på hur lång uppladdningen är. Kan man inte vända på steken? Sex timmars förberedelser och fyra veckors myspys. Yngsta dottern verkade nöjd och glad och det var roligt för hon brukar inte gilla julen alls. Härligt att få vara med mina älskade barnbarn som är 17 månader gamla. De var lite skeptiska mot tomten men de gillade paketen och mormor ;-) och de var söta som sockerbitar i sina fina julklänningar. Idag har vi haft en riktig slappardag. Vi väcktes av telefonen klockan tio, masade oss upp så småning om och sedan åkte jag på stryk i Yatzy alldeles för många gånger. Jag måste leta fram ett bättre spel! Det är så skönt att ha en dag utan några måsten och en massa borden. Hoppas att ni också har haft en bra jul så här långt.

3 kommentarer:

Maria sa...

Låter som att ni haft en bra julafton :-)
God fortsättning och må så gott !

Ronny Forsslöw sa...

Önskar er en God fortsättning
//Ronny

Trubaduran sa...

Tack, vad gulliga ni är! Ja, det var jättemysigt.