fredag 12 december 2008

Inte Sleepless in Seattle men

lite Meg Ryan-stuk på mitt nya hår. Det var väl hon som var med i filmen? Har legat och snurrat i en och en halv timme nu så jag kunde lika gärna gå upp. Jag förstår inte varför alla tankar och funderingar måste komma just när man ska sova. Varför är det så svårt att stå fast vid det man borde och så lätt att svepas med? Varför är det så intressant att jaga den som flyr och fly från den som jagar? Är det något nedärvt beteende, eller? Varför har vissa människor så svårt att hålla sig till sanningen medan andra måste säga allt och varför sårar båda delarna? Nä, dags att köpa en dvärghamster!

Ett rad från låten Skaffa hund:
"Vi är för fega för att skiljas men för trötta för att slåss. Den spirande romansen är sen länge död för oss." Är det så?

På måndag ser det ut som om jag ska gå in i studio. Önskemålet är att jag ska ta med en eller ett par egna låtar och se om man kan göra något med dem. Alternativet är att jag spelar in en låt som killen med studion har. Spännade och pirrigt! Jag har aldrig jobbat ihop med någon på det viset så det blir en helt ny erfarenhet.

Nej, nu ska jag titta på sista halvan av Bonde söker fru sedan ska jag sova en timme innan jag åker till jobbet.

Inga kommentarer: