söndag 28 december 2008

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Fy, vilken skitdag! Varför är allt så komplicerat? Ja eller nej? Man väntar i ett år på något man vill ha och när man får det så vet man inte om man vill ha det längre. Eller, man vet inte vad man vill ha i ett år och när man vet det så finns det inte kvar. Vad väntar vi på? Att det ska bli rättvist? När blir det det? Att det ska självdö så att det inte gör ont längre? Man blundar och hoppas men när man vaknar så finns inget där. Ingen iver, inga blickar och inga omtänksamma ord, bara ett bortvänt ansikte och hummande tystnad. Mysiga stunder men ingen glöd. Inte undra på att vi fryser. På tröskeln till ett nytt år: släpa med sig det gamla eller kavla upp ärmarna och gå vidare? Jag vet faktiskt inte. Jag saknar dig!

4 kommentarer:

Maria sa...

Kärleken kan vara svår och göra ont..
Sätt dig själv i första hand !
Kram Maria

Trubaduran sa...

Tack! Jag gör så gott jag kan.

Ronny Forsslöw sa...

Att självdö det är jag en expert på men det tror jag inte att du skall göra, Släpp taget och gå vidare visst det gör ont men du det kommer gå över för att finna kärleken måste man vara två och för man den inte besvarad så varför slösa när det finns någon där ute som skulle vara överlycklig att få din kärlek, så sitt inte och frys utan ta nu tag för nu har tåget gått så kan man stå på perrongen och se att du finner din lycka.

Var rädd om dig och låt dig inte bli sårad utan vänd detta nu till din fördel bli lycklig.
//Ronny

Maria sa...

Hej hej :-)

Hoppas du mår bättre idag och sovit några timmar inatt !
Önskar dig en fin måndag..
Kram Maria