lördag 11 april 2009

Slö, slapp men inte likgiltig

Nu börjar jag kvickna till. Jag har tagit en riktigt slappar-förmiddag. Jag var uppe en sväng och stökade på lite vid åtta men somnade sedan om på soffan. Det är så himla skönt tycker jag. Nu har jag suttit en stund på balkongen och myst i förmiddagssolen. Det luktar sommar ute!

På eftermiddagen kommer barnbarnen så jag tänkte koka lite ägg som vi ska måla och som sedan kommer att förvandlas till underbart goda ägghalvor med räkor och rom. Slrrrpp!

Jag skänkte en tanke till fönstren i vardagsrummet som fortfarande är otvättade men kom fram till att man inte behöver putsa fönster på påskafton. Jag ska ägna den här dagen till att känna efter hur skönt det är att vara ledig, planera musikrummet litegrand och gosa med småsmulorna mycket och länge.

Vi funderade lite svagt på att försöka samla allihop för en påsklunch men insåg att det bara blev stressigt eftersom alla hade andra projekt inplanerade för dagen. Det blir ju lätt så när familjer är delade och barnen är stora med egna familjer och planer. Istället väntar vi till nästa lördag när yngsta dotter fyller nitton och äter en god middag tillsammans istället. Mycket mysigare tycker jag än att pressa in något bara för att man måste. Jag är ju en inbiten helg-allergiker.

Hoppas att ni alla får en trevlig påsk utifrån era önskemål och förutsättningar!

1 kommentar:

Ronny Forsslöw sa...

Glad påsk önskar vi er.
Familjen Forsslöw