onsdag 17 februari 2010

Lite tur ska man ju ha

Satt i soffan som ett urlakat russin efter jobb och tvättstuga. Kände mig ändå tvungen att masa mig ut till datorn en sväng eftersom jag inte kom ut på nätet igår. Jag är på jakt efter en begagnad kyl/frys och så har jag fått i uppdrag att lära mig ett par nya låtar på gitarr till i morgon.

Går ut på Blocket och där finns ca fem annonser jag inte har läst tidigare och jag letar efter en lägre kyl/frys än det vanligaste måttet och de är svårare att få tag på ......

.... och i den första annonsen finns den. En Whirlpool, precis lagom hög och lagom billig och t.o.m. lagom nära och som verkar hel och fräsch. Svisch så ringde jag svärsonen, för vad ska han annars ha en svärmor till, och frågade om han inte var väldigt sugen på att göra lite nytta klockan halv nio på kvällen. Det var han så klart, men jag tyckte att han gäspade samtidigt, och nu är skåpet på plats. Jag hade riktig tur för klockan var ju ganska mycket och i morgon skulle någon annan komma och titta. Jag hann! En måste-sak löst och bara resten kvar :-).



Inga kommentarer: