måndag 22 februari 2010

Telia och YIT

suger getballe. Bara för att deras personal inte kan hålla reda på i vilka lägenheter de har installerat bredband i och i vilka de inte har lagt lappar så lägger de ut på hyresgästerna att ringa till YIT:s kundtjänst och lämna sitt telefonnummer så att de kan ringa upp och boka en tid. Hos mig skulle installationen vara klar för ungefär fyra månader sedan. Det de har lyckats med på den tiden är att konstatera att man inte kan lägga lappar i en brevlåda som är igentejpad. Den är tejpad för att det inte ska ligga någon post i den och det står på en A4-stor lapp på dörren. Precis i vinkel med den dörren finns den andra brevlådan med namn på som inte är tejpad men den vill de inte använda, fast de ska.

De har också tydligen lyckats med att försöka dra ut en årsplaneringskalender genom nyckeltuben och konstatera att den är för stor. Smarta grabbar det där! Inte undra på att det tar tid det här. Vilken j-a tur att det inte hängde någon nyckel där för jag svarar inte för följderna om de hade gått in i min lägenhet utan att avisera först. Det är ett brott! Jag bor här för h-e.

Telefonnumret till mig kunde de ha fått av hyresvärden. Istället skulle jag vara vänlig och respektera deras telefontider. Det gjorde jag trots att jag blev utslängd från linjen tre gånger och fick vänta sammanlag ca 15 minuter på att komma fram. När ska ni börja respektera oss hyresgäster?

Inga kommentarer: