lördag 13 februari 2010

Vinterns vedermödor

det uppstår en del problem p.g.a. vinterväglaget. Igår t.ex. så bestämde jag mig för att ta ett par vanliga, snygga stövlar när jag skulle gå ut, istället för storstövlarna med kraftig, räfflad sula som jag bott i de senaste månaderna. Det skulle jag aldrig ha gjort! Jag staplade ut ur porten med benen brett isär och tog mig fram med myrsteg, livrädd för att halka. Jag kom på mig själv med att antagligen se ut som om jag hade skitit på mig och bestämde mig för att inte vara så larvig. Jag tog två, tre vanliga steg och svisch så for ena benet iväg och jag låg och sprattlade på backen med handväskan i ena handen och en presentkorg i den andra. Precis då möter jag två pojkar i 6-7-årsåldern och de tittar skrämt på mig och frågar oroligt om det gick bra och det gjorde det ju, bortsett från att jag antagligen såg ännu dummare ut än när jag staplade fram med myrsteg. Idag har jag bestämt mig för att det blir jättebra med storstövlarna till min nya, snygga topp. Så det så!

Inga kommentarer: