måndag 31 januari 2011

En olycka kommer sällan ensam

Jag har väl haft det lite för bra lite för länge så nu verkar det ha blivit dags för andra bullar. Veckan började helt enkelt med att jag blev uppsagd på jobbet. Arbetsbrist. Chefens fru tar över mina arbetsuppgifter. Tack för kaffet! I 8 år har jag jobbat där och trivts varenda dag i stort sett. Nu får jag se mig om efter nya utmaningar. Närmast tillhands ligger ju att se hur jag kan utveckla mitt företag men jag vill gärna göra något annat också som ligger utanför musiken.

Jag har en inneboende också som inte betalar sin del av hyran. Kombinationen arbetslös och dubbel hyra går ju inte ihop något vidare så jag måste verkligen ta tag i att få in någon annan illa kvickt.

Ja, det räcker väl för idag. Det som håller mig uppe idag är att kanske, kanske finns det ändå en liten chans till ljusning på relationsfronten. Jag griper gärna varje halmstrå.


4 kommentarer:

T sa...

Jobbar på att fixa en "eldkastare" så att ljuset på en front åtminstone kan bli ljusare. <3

maria sa...

Det var mycket på en gång..Jättetråkigt kära du !

Hoppas du snart får tag i en ny hyresgäst och ett jobb som passar..

Kramar Maria

Ronny Forsslöw sa...

Jag hoppas att allt ordnar upp sig för dig för du är inte värd detta.
Som man säger efter regn kommer sol.

Hoppas att relationsfronten blir en härlig resa.

Tuulisen sa...

Kul nästan jämt.. Så håll i alla halmstrån du bara kan.. ♥