måndag 17 januari 2011

Ibland känner man att man lever

Det kan inte vara roligt jämt. Jag har otroligt mycket att vara tacksam för och för det mesta har jag det oförskämt bra men ibland sätter livet krokben för en så att man står på näsan. Helgen har inte varit bra ..... även om den haft sina ljusa stunder.

Först mådde jag själv dåligt p.g.a. den jäkligt envisa förkylningen som jag går och drar på. Det gick säkert åt 1,5 paket näsdukar för att hålla rent under näsan på spelningen i lördags. Det dök upp en hel del saker i helgen som gör att jag känner mig lurad på det som jag trodde skulle bli en riktig myshelg.

Jag tror att ni har förstått att jag är en människa som påverkas otroligt mycket av hur folk runt omkring mig mår och just nu har jag folk omkring mig som mår väldigt dåligt. Dessutom har livet gett mig en roll i en realitysåpa som jag inte har bett om. Jag vill inte vara där jag är nu men jag ser ingen enkel eller självklar lösning på hur jag ska ta mig därifrån.

Så där, då var jag färdiggnälld & klar! Nu siktar jag på en lugn och odramatisk vecka som förhoppningsvis kommer att innehålla en övernattning av småsmulorna på fredag. Jag längtar efter de små trollen så att det värker!

3 kommentarer:

maria sa...

låter som en massa drama runt dig som jag inte alls hänger med i...hoppas småsmulorna kan ge dig en massa energi till helgen :)

kramar

Tuulisen sa...

Upp och ner och hit och dit.. ♥

Trubaduran sa...

Tack Maria, det hoppas jag också & puss Tuulisen!

<3