tisdag 18 januari 2011

Lite glass-ur-byttan-terapi

gör alltid susen. Det kanske inte löser alla problem men det hjälper en helt klart att se ljusare & klarare på dem :-). Idag känns det definitivt bättre än igår även om jag inser att det inte blir lätt .... eller ens så som jag hade velat att det skulle bli. Livet är som det är - fullt av prövningar.

Jag tänker i alla fall ta en dag i taget och försöka njuta av stunden. Inte dra förhastade slutsatser eller låta min rädsla få mig att göra något dumt. Jag tänker från och med nu också försöka att inte låta mitt överdrivna behov av att visa hänsyn och min typiska förmåga att ta på mig andras smärta få styra hur jag agerar när ansvaret inte är mitt. Inte heller tänker jag låta det tvinga mig att ta beslut som jag inte är redo för. Jag är omringad av kärlek, det räcker så!

Inga kommentarer: