måndag 3 januari 2011

Ny dag - ny vecka

Igår gjorde jag en checklista för den här dagen. Nu är det nya tag som gäller. Jag har någon sorts maxgräns för att tycka synd om mig själv, den ligger på två dagar ungefär. Idag ska jag äta gröt och bli pigg och glad!

Listan såg ut så här:

Öppna ögonen - check
Kliv ur sängen - check
(Kan ev. göras i omvänd ordning)
Ta rätt på tvätten - check
Ta ett långt skönt bad - check

Mät golvet i sovrummet - check
Åk och köp ett golv
Svimma en timma - check
Känn efter hur det känns - check

Jag har redan kommit på att jag ska lägga till:

Ät gröt - check
Dra ut ett par kontoutdrag - check
Helst skriva färdigt en låt
Ring hyresvärden - check

En bit på vägen har jag redan kommit :-).

*uppdaterad efter hand*

Det mesta är nu avklarat. Något golv blev det inte, det var slut men det blev en del andra smågrejor. När jag kände efter så upptäckte jag att jag är förkyld som fan så det borde jag inte ha gjort. Nu är det bara låten kvar. Vi får väl se, kvällen är inte slut än.

2 kommentarer:

Tuulisen sa...

Två dagar räcker väl gott och väl.. Iallafall i taget.. Sen får man väl ruska till sig lite, och det vet ju jag att du gör..

Ha det bäst.. ♥

maria sa...

Bra jobbat där :)
Grattis till kärleken...
Må så gott !
Kramisar