torsdag 20 januari 2011

Nu är tid för eftertanke

Vi är två vuxna människor som tycker väldigt, väldigt mycket om varandra. Som skrattar & gråter, sjunger, spelar, dansar och pratar om allt. Som tar tillvara på varje minut tillsammans och gör något värdefullt av den. Som vill somna & vakna tillsammans, lära av varandra, utvecklas och göra saker tillsammans. Som respekterar varandra. Det borde räcka men så enkelt är det inte. Man möts mitt i livet med människor, känslor, värderingar, planer och åtaganden omkring sig. Nu är tid för eftertanke. Går det att länka samman detta och få det att fungera? Jag hoppas det!

2 kommentarer:

Tuulisen sa...

Hoppas jag oxå.. ♥

Anette sa...

Ja, det är verkligen skillnad på att möta någon "mitt i livet" - är man var ung så växte man tillsammans- det tror jag är den stora delen som skiljer. Också jag har funnit "den rätta" men inte är allt självklart och enkelt för det. Nu har vi dock landat- efter några år.
Önskar dig all lycka till. Att ni finner en stark väg tillsammans.