torsdag 5 november 2009

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Fy f-n viket väder! Snöblandat regn och snålblåst. Urk! En sådan här dag behöver man påminna sig om meningen med livet:
  • Mina underbara barn, såklart!

Tre smarta, snygga och snälla tjejer! Jag kunde inte ha fått bättre ungar!

  • Mina barnbarn

Lika underbara som mina egna gånger tio eftersom jag kan plocka russinen ur kakan och bara ta myset. Jag slipper föräldramöten, det-kommer-en-ny-tand-gnället, stressade mornar o.s.v. Istället får jag ligga-kvar-i-sängen-på-en-lördagsmorgon-och bara gosa-myset, mormor-är-bäst-i-hela-världen-kramarna och det-gör-inget-om-jag-inte-fick-sova-i natt-för-det-kan-jag-ta igen-i morgon-lugnet.

  • Musiken

Vad trist det skulle vara om man inte fick sjunga. Det är som syre i blodet, jag måste ha det. Musiken får mig att skratta, gråta och må bra och jag har fått möjlighet att hålla på med den både för nöjes skull och kommersiellt.

  • Jobbet

Turen att få ha ett jobb som man verkligen trivs med och jag har två!

  • Mitt hem

Som äntligen börjar se ut som jag vill ha det även om det är en del kvar.

  • Mina vänner

Inte så många kanske men några jag sätter väldigt stort värde på, både nya och gamla.

Jag skulle kunna räkna upp en massa saker men jag nöjer mig så.

Ha en bra dag i rusket!

Inga kommentarer: