fredag 6 november 2009

Vågar vägra vaccin

Jag köper inte den här influensahysterin! Maken till osaklig rapportering får man leta efter i krigspropaganda och de senaste pandemiutbrotten i media. Fågelinfluensan t.ex., vad hände med den? Två svanar dog en vinter! Oj då, det var säkert första gången det dog några fåglar på vintern, eller? Sedan blev det knäpptyst.

Tillbaka till min teori om svininfluensa och vaccin. Fakta: Så vitt jag har förstått så är alla överens om att den här influensan inte är ett dugg farligare än någon annan influensa som någonsin har gått. Influensa går väl varje år?! Ingen frisk person har, åtminstone i Sverige, dött av svininfluensan. De som har dött har haft andra sjukdomar i botten och hade dött av vilken influensa eller större påfrestning som helst. Om uppgifterna om den 3-åriga pojken stämmer, att han inte hade druckit och ätit på 4-5 dygn så dog han inte av svininfluensan utan av uttorkning och bristen på vård. Inget snack om att influensa innebär en rejäl påfrestning för kroppen så om man tillhör en riskgrupp så bör man säkert vaccinera sig men att jag som fullt frisk ska spruta i mig "sjukdom", som man dessutom inte känner till biverkningarna av, för att undvika eventuell smitta kommer inte att hända.

Vad händer med kroppens immunförsvar om vi inte använder det? Naturen slår tillbaka om man muckar med den. Se bara på antibiotika och resistenta bakterier. En teori som har florerat den senaste tiden är att vi inte har fått svininfluensan för att vi har varit förkylda. Om vi slår ut immunförsvaret vad händer då nästa gång det kommer en förkylning eller influensa? Nej, jag köper det inte! För mig känns det som en ovanligt lyckad lobbying-kupp från läkemedelsindustrin. Grattis!


Inga kommentarer: