söndag 29 november 2009

Usch .....

.... jag tänkte skriva att jag har haft en kanonhelg för det har jag men så fick jag ett par telefonsamtal som snurrade till det lite. Hela kroppen går i försvar och hjärnan skriker ut; "Din egoistiska skitstövel, måtte vågorna gå skyhöga" men jag tror inte att det är så, inte med vett och vilja i alla fall eller ...... . Det kan ju faktiskt vara precis tvärtom också "När båset är tomt ...." ni vet.

Ja, ja, oavsett så har helgen varit kanon. Det har hänt en massa roliga saker och en del helt galna, som när dottern tyckte att hon hade hittat en presumtiv partner till mig som hon var tvungen att presentera klockan halv tre på natten. Utan att överdriva kan jag ju lugnt påstå att hennes omdöme inte var vad det borde ha varit och det insåg hon ganska snart själv men kul var det :-) och det var ganska snabbt överstökat om man säger så :-). Det är gulligt att du tänker på din gamla mor och det kunde ju ha blivit bra :-).

Idag har jag sjukt ont i kroppen men det är inte så konstigt efter helgens vedermödor med slit och släpp och jobb på stående fot. Jag är ju kontorsråtta i vanliga fall men imorgon räknar jag med att det har lugnat ner sig, I alla fall tycker jag att det ska det.

Var iväg en sväng till en vän som fyller år idag. Köpte lite lotter åt henne med förhoppningen att hon skulle vinna snuskigt mycket pengar och dela med sig lite till en ny mikrofon som jag önska mig. Hon vann inte snuskigt mycket bara en ynka femtiolapp men det var ju kul i alla fall.

Kärlek till folket som DiLeva skulle ha sagt innan han spöar på kärringen!


Inga kommentarer: