onsdag 17 juni 2009

God morgon, Onsdag!

Dagen igår var väldans lång. Var på mässa med jobbet (får man väl kalla det för). Gick upp 05.15, åt min gröt som en duktig flicka och gjorde mig representabel så gott det gick. Jag blev hämtad av chefen 06.30, vi plockade upp ytterligare en kollega och satte av mot Västergötland. Resan gick fort och vi var på plats redan en timme tidigare än beräknat. Jätteskönt tycker jag som avskyr att vara sen. Jag ställde upp vår "monter", vi gick och åt och sedan var det bara att sätta igång att stå och stå och stå och stå. Tricket är ju att se glad ut samtidigt som fötterna håller på och dör och min vänstra höft sväller upp till tredubbla storleken. Samtidigt är det ju så himla kul så jag lyckades i alla fall i sju, nästan åtta timmar. Sedan ner med det som skulle hem igen och in i bilen för 4 timmars bilresa igen. Vi var ändå hemma redan vid 23.00 fast vi hade räknat med tolv, ett. Ändå en hyggligt lång arbetsdag.

Eftersom jag har en ovanligt trevlig chef så fick vi ledigt idag som kompensation. Skönt! Sovmorgon tänkte ju jag då. Icke! Vaknar så klart ändå före sju och nu sitter jag här. Har en del projekt att styra upp på hemmafronten som t.ex. midsommar och spelningen.

Mors!

Inga kommentarer: