lördag 20 juni 2009

Goddagens på er!

Jag älskar verkligen min förmåga att bita ihop och ta nya tag. Det är väl ingen hemlighet att livet suger ibland och att det känns mörkt på mer än ett sätt. Jag har definitivt mina dagar när jag kryper ihop på soffan med en filt över huvudet och bara väntar på att det ska gå över även om jag lärde mig för länge, länge sedan att om man vill ha en förändring så får man åstadkomma den själv.

I smått och stort gäller det att sätta den ena foten framför den andra och se till att ta sig åt det håll man vill komma.

Gårdagen var en dag som inte alls blev som jag önskat. Skitväder, grusade planer och menigslösa diskussioner om tråkiga saker. Pådyvlade förväntningar, ändrade omständigheter, folk som suger musten ur en och insikt om att man inte kommit dit man kanske önskat.

Valmöjlighet 1: Dra täcket över huvudet och deppa.
Valmöjlighet 2: Hitt på nå´t!

Valde självklart "Hitt på nå´t" och fick ett trevligt slut på en dålig början och det tänker jag fortsätta med i alla lägen. Hallå resten av livet, here I come!

Jag ser förresten redan fram emot nästa helg då det händer roliga grejor!

Smaskig sillmacka


1 kommentar:

Fnuttisen sa...

Vad skönt att du fick en bra midsommarafton, blir sååå glad för din skull. Själv satt jag ju här med Tim som hade feber och Tommy hemma hos sig i troligvis matförgiftning. Men nu står han ute vid grillen och vi får äta lite midsommarmat idag istället. Önskar dig en fortsatt trevlig midsommarhelg.

Kramizar Sussi