lördag 13 juni 2009

Nu har dagen rullat på

Jag har mest jobbat på med musiken idag. Det har varit roligt. Det har varit ganska lugnt på musikfronten ett tag och det känns skönt att komma igång igen. Om ett tag ska jag iväg och lära mig en ljudanläggning. Då slipper jag släpa på mina egna grejor och det är en klar fördel.

För säkerhets skull har jag målat på mig nya ögon och piffat lite. Man vet aldrig vad kvällen har att bjuda på. Har inga bestämda planer men ett par tankar om hur det skulle kunna se ut. Den som lever får väl se.


Den här blomman fick jag igår. Man tackar!

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Stockholms södra delar når kanske till Österlen en dag o då sitter jag på första parkett!
Jag gästbloggar just nu på izzah.blogg.se

Kram

Ronny Forsslöw sa...

Så dagen har gått i musikens tecken, som man sjunger.

Musik skall byggas utav glädje
av glädje bygger man musik.
Musik, det får ni ändå medge
gör glädjen ännu mera glädjerik.
Mitt hus är byggt av båda dera',
mitt hus det la' dom grunden till
för flera tusen år sen eller mera,
så stig in känn er som hemma om ni vill.

Mitt hus är sju oktaver högt
cirka sexton takter brett.
Som skorsten har jag en dragbasun
och ena flygeln
är en spinett.

En vägg består an symfonier
entrén är ett preludium.
Här mår jag bra, hur känner ni er?
Vi bygger ständigt till så får ni rum.
Musik skall byggas utav glädje
av glädje bygger man musik.
Musiken den föddes får ni medge
ut ur ekot av vårt allra första skrik.

En sockerbagare här bor i staden.
en jungman Jansson, hej och hå!
Dom dekorerar själva fasaden
när jag var liten
med socker på.

Sen kom det duktigt folk från trakten,
vars arbetsdiciplin är hård.
Här hör ni dom som håller takten
dom jobbar, som man säger på ackord.
Musik skall byggas utav glädje
av glädje bygger man musik.
Musik det får ni ändå medge
det gör glädjen ännu mera glädjerik.

Musik det får ni ändå medge
gör glädjen ännu mera glädjerik.
Musik det får ni ändå medge
gör glädjen ännu mera glädjerik.