lördag 13 juni 2009

Goddagens

En ny gråmulen dag ligger som ett täcke över en. Jag har bestämt mig för att ignorera det totalt. Fler soldagar kvar till semestern helt enkelt, yippie!

Jag tog en något försenad morgonpromenad. När jag klev ut genom dörren så började regnet smådroppa på mig men när det insåg att jag inte tänkte backa så lade det helt enkelt av och lät mig promenera i fred. Jag tog mig torrskodd runt hela rundan, fick bara hoppa slalom mellan alla äckliga skogssniglar som väller upp på gångvägarna som hämtade ur någon dålig skräckfilm från 70-talet. På hemvägen gick jag förbi Posten och hämtade ut ett korrektur på mina nya affischer som jag ska använda när jag "trubadurar". Det blir mycket roligare än att sitta och printa A4-lappar.

Förkylningen börjar ge med sig. Jag lyckades nog nästan skaka av mig den igår men så fick jag jobba hårt också :-).

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Skulle vara kul att höra dig trubadura,vilken del i Sverige?

Ha det,nu ska jag lyssna på en trubadur från Värmland Stellan Olsson!