torsdag 11 mars 2010

Lugna hemmakvällar

finns de? Efter jobbet rusade jag raka spåret ner i tvättstugan och medan tvätten gick unnade jag mig faktiskt att sitta ner och titta på Ghost Whisperer på TV som jag gillar men inte kan se så ofta. Ner igen, den här gången i sällskap med min nya granne. Jättekul med lite sällskap. Medan tvätten gick i tumlaren så lagade jag mat och diskade. Ner igen ....

.... och upp. För er som inte har varit med här så länge så brann min säng upp förra vintern och sedan dess sover jag på en uppblåsbar s.k. extrasäng. Det är en 160 cm bred dubbelsäng som jag sover jättebra i och jag har valt att göra det eftersom jag vill lägga nytt golv och tapetsera om i sovrummet innan jag köper den vattensäng som jag vill ha och min kropp älskar.

Nu hade jag köpt en ny "luftmadrass" eftersom en lamell i den gamla hade släppt. Enligt kartongen, priset och artikelnumret var den likadan som den jag köpte för ett år sedan men inte när jag hade pumpat upp den. Då var den 10-15 cm lägre och det gör en jäkla skillnad när man ska upp ur den. Ur med luften igen och tillbaka med den gamla. Enligt Rustas kundtjänst säljer de inga madrasser med den höjden jag skulle ha så jag fick tala om för henne att de säljer kartongen där måttet står så nu blir det att åka till butiken och reklamera imorgon. Jag har också ringt och beställt en ny spis till min inneboende, letat fram försäkringspapper, "parat" strumpor efter tvätten, klarat av några andra telefonsamtal och lite annat smått och gott. Ja, det var en helt vanlig lugn och skön hemmakväll det!


1 kommentar:

Ronny Forsslöw sa...

Vad bra att du kan ta till yoga, när du är ledsen önskar att jag hade också verktyg när jag mår dåligt, hoppas att du snart slipper att vara ledsen, skönt att du har familjen.
Själv hjälper inte det mig tyvärr.
Må så gott