onsdag 10 mars 2010

Yogaterapi

Jag har gått på yoga ett tag och det är helt underbart. Jag mår jättebra av det och blir pigg i flera dagar. Nu har min yogainstruktör utbildat sig till yogaterapeut som är en kombination av yoga och terapi. Man får helt enkelt yogarörelser att göra utifrån sina egna, individuella behov. Jättebra dag att svara på frågor om uppväxt och relationer på *ironi*, när man redan är alldeles trasig. Brakade såklart ihop och höll på att gråta ögonen ur mig. Men sedan, sedan blev jag faktiskt riktigt pigg och nu mår jag faktiskt mycket bättre. Inte för att jag tror att jag har blivit "botad" på en yogasession men för att jag redan var på väg att ta nya tag och att det är skönt att gråta av sig ibland. Tillsammans med den vanliga yoga-piggheten så blev det ganska bra :-). Nu har jag fått i läxa att göra vissa rörelser varje morgon i 40 dagar. Är det någon som har sett min diciplin? Jag lär behöva den. Det blir spännande att se om det blir något märkbart resultat.



Inga kommentarer: