söndag 11 januari 2009

Full rulle

hela helgen. Jag förstår inte att det är ännu svårare att hinna blogga när man är ledig från jobbet än när man jobbar. I fredags körde jag en after work på Mirabelle och sedan åkte vi till Bergshamra för att sjunga och ha lite trevligt. Pelle och jag fick med oss mellandottern och Hasse. Ingen av dem hade varit där förut men båda såg ut att trivas. Jag fick i mig gott om öl och somnade väl fram emot sex på morgonen så jag hade ingen vidare schwung i rörelserna igår även om jag var förhållandevis pigg.

På eftermiddagen kom mina älskade småsmulor (barnbarn) och hälsade på en stund. De har blivit så stora, 17,5 mån., och berättar en massa viktiga saker för mormor som man inte förstår ett dugg av. Samtidigt sprang jag upp och ner i tvättstugan. Nå´t kul ska man ju ha på en lördag.

Vi åkte en sväng till Bergshamra igår också men höll en betydligt lägre profil än i fredags. När jag skulle åka och hämta Pelle upptäckte jag att jag hade fått punktering så det var bara för Pelle att ge sig iväg och hämta mig istället. Bilen fick jag snällt köra in på parkeringen igen. Tur att jag inte hade kommit längre.

I morse stod väckarklockan på åtta eftersom Sandra och jag hade bestämt oss för att åka och simma. Ja, du läste rätt! Innan vi kunde ge oss iväg var jag tvungen att ta hjälp av en granne med punkan. Det satt en skruv i däcket som han fick bort och sedan pluggade han hålet. Du är en klippa, Micke!

Vi hade jättemysigt i simhallen. Vi simmade ungefär 40 minuter och sedan satt vi bastun och hade det gött. Det känns så himla lyxigt och jag blev full av energi.

Sedan åkte vi på shoppingrunda. Sandra skulle ha skor och jag skulle ha tag i en luftmadrass. Sandra hittade ett par jättesnygga stövlar på första försöket. Jag fick åka på tre ställen och fick i alla fall med mig fel storlek på madrassen. Suck!

Väl hemma igen ägnade jag mig åt de vanliga bestyren, tog rätt på tvätten, lagade mat, diskade, plockade ur julgranen (barren plockade ur sig själva) och nu sitter jag här. Nu ska jag ladda om för en ny arbetsvecka. Konstigt att man inte ser ut som en dvärghamster med tanke på att det bara går runt, runt ;-).

Sammanfattningsvis har jag haft en jättebra helg med massa gos & mys, hoppas att ni har haft detsamma!

1 kommentar:

Familjen wallin sa...

Skönt att däcket gick och laga.

Sov gott (om du inte redan gör det)