lördag 17 januari 2009

Jösses

vad saker och ting kan ändra sig fort. Ena minuten satt jag på jobbet som vanligt och nästa låg jag i baksätet på bilen och spydde och grät och väntade på ambulans.

Fick plötsligt ont i magen på jobbet och tänkte att jag fått magsår igen som jag hade förra våren. Det blev värre och jag fick för mig att jag skulle skynda mig att åka hem, det är en dryg mil ifrån jobbet, men jag kom bara ett par kilometer.

Jag hade ringt upp Pelle när jag kom ut i bilen och talat om att jag inte mådde bra. Efter en stund hängde jag över ratten och bara kved. Jag fick köra av på första bästa ställe och lägga mig i baksätet. Jag spydde, pissade på mig och var allmänt charmig och kved till Pelle att han skulle ringa ambulans. De som känner mig vet att man får släpa iväg mig om man ska ha iväg mig till läkare när jag är sjuk.

Självklart blev jag bättre så fort jag kom in i ambulansen. Det var nästan pinsamt men väl framme på sjukhuset så visade det sig att jag har bukspottskörtelinflammation som orsakas av en gallsten som sitter ivägen. Det blev fasta och dropp. Idag har jag har fått permission från sjukhuset tills imorgon och på måndag blir det operation. Ja, det rör ju på sig!

Tack till de två underbara människor som stannade och frågade om jag behövde hjälp. Speciellt den sista som tog över telefonen, erbjöd sig att vänta på Pelle och parkera bilen m.m. Jag trodde inte att det fanns sådana människor längre.

P.S.
När jag gick hem från jobbet hade de fått upp temeraturen till 22 grader =).
D.S

5 kommentarer:

Ronny Forsslöw sa...

Hej Eva!
Vad skönt att du mår lite bättre, det är så läskigt hur snabbt det kan vända från frisk till dålig och jag hoppas nu att du slipper att ha ont samt att du inte bli sämre tills måndag.

Vi tänker på dig Eva
skönt om dig
//Ronny & Maria

Ps skönt att det vart varmare ;-)

Trubaduran sa...

Tack! Ja, nu känns det mycket bättre. jag har inte ont alls just nu och hoppas att det fortsätter så till operationen.

Anna L sa...

Aj det låter som något som gör ont... Krya på dig

Ronny Forsslöw sa...

I dag är det premiär för min egna blogg hos forsnetblogg.se
Min adress är www.forsnetblogg.se/Ronny
Välkommen till mitt nya kryp in på nätet

Ronny I-blogg

Maria sa...

God morgon !

Välkommen att titta in i mina nya blogg :-)

http://www.forsnetblogg.se/Maria/

Ha en underbar lördag !
Kram Maria