torsdag 1 januari 2009

Nu börjar jag

kvickna till. Nyårsafton var lugn så jag har inget att skylla på men det är så himla skönt att ta det lugnt ibland och få vara lite trögstartad.

Det känns skönt att få börja på ett nytt år med nya friska tag och nya ambitioner.

.

Gårdagskvällen var jättetrevlig och ganska lugn eftersom alla inte var så jättepigga och några skulle upp och jobba i morse. Maten var fantastisk. Avokado med skagenröra till förrätt och svamp-, och ostgratinerad, baconlindad fläskfilé med hasselbackspotatis till huvudrätt. Klassisk ostbricka till dessert. Min mamma och svägerska är oslagbara i köket. I går fick även jag vara med på ett hörn. Jag blev betrodd (nästan) att riva ost =).




Mysigt att fira med mina barn (2 av 3) och deras partners, barnbarn, min bror som jag träffar väldigt sällan och hans sambo, deras dotter och hennes pojkvän, mamma som var så glad för att vi var där och sist men inte minst min Favorit-Pralin som bestämde sig för att vara med och verkade trivas.



Gissa vem som slängde sig över den här!


Skönt att ta med sig ett bra avslut över tröskeln till det nya året. Då känner man sig bättre rustad att ta itu med de utmaningar man kommer att ställas inför framöver. Det första jag ska ta itu med nu är att stå på huvudet in i någon garderob och passa på att rensa ut lite gammalt skräp ;-).

Jag hoppas att ni också haft ett bra avslut och är rustade för ett gott nytt!

Inga kommentarer: