lördag 24 januari 2009

Oj, oj!

Den andra vändan blev ännu värre än den första. Jag skulle vara tillbaka på sjukhuset i söndags kl. 18.00 för att förbereda mig för måndagens ingrepp, en s.k. ERCP där man under narkos går ner till buken via munnen.

Jag kunde inte hålla mig så länge ;-) utan Pelle fick köra in mig via akuten igen under eftermiddagen. Sedan dess har jag varit rejält risig eftersom undersökningen/ingreppet irriterade min inflammerade bukspottskörtel ännu mer.

Dropp, syrgas, starka smärtstillande mediciner och tabletter mot illamående har varit min huvuddiet den senaste veckan.

Nu är jag i alla fall hemma igen sedan igår kväll och hoppas att jag ska kunna fortsätta med det. Något partyliv är inte i sikte det kan jag lova.

Krafter har jag inga men Sandra körde mig i alla fall fram och tillbaka till Pelle som fyller år idag: Hurra, hurra, hurra, hurra!

Det kändes som veckans projekt och jag var alldeles yr i bollen innan jag var hemma igen men det var kul att träffa alla trevliga människor.

Kram på er!

2 kommentarer:

Ronny Forsslöw sa...

Hej!
Vilken resa du har gjort.

Det var strongt av dig att åka till Pelle det var trevligt att träffa dig och Sandra.

Må så gott och ta hand om dig.
//Ronny

Anna L sa...

Usch, din stackare...
Krya på dig.