onsdag 14 januari 2009

Go´ morron go´ vänner

Idag blev jag hemma från jobbet på förmiddagen. Det började med att de skulle komma och laga en toalett som stod och drog vatten hela tiden. Snacka om irriterande ljud. Jag har inte berättat om den plågsamma våtrumsrenovering som jag och mina grannar har blivit utsatta för men den skulle lätt räcka till en bok. Nu var det i alla fall den andra av tre toaletter som läckte och dessutom började den droppa vatten på golvet igår.

När de hade varit här bestämde jag att jag skulle passa på att försöka få tag på klinikchefen hos tandläkaren där vi var i måndags. Jag måste ta tag i det för så där får det inte gå till. Det lyckades inte så klart men jag gör ett nytt försök.

När jag ändå var hemma tänkte jag att jag skulle passa på att göra något åt den urinvägsinfektion som jag har dragits med sedan i söndags. Jag har en tendens att mala på tills det är försent. Jag vill liksom tro att det ska gå över av sig själv. Man sover inget vidare när man måste på toa varannan timme. Nu fick jag en tid till 10.30.

Ja, så ser min förmiddag ut. Medan jag väntar på läkartiden sitter jag här och passar på att plocka bort det sista av julen.

Hej, hopp!


.

Inga kommentarer: