måndag 5 januari 2009

Mmmmm

mysig morgon - frustrerande dag.

Näst sista lediga dagen innan det kommer att dra igång på allvar och den får jag tillbringa med att snällt sitta och vänta utan att kunna planera min egen tid. Det är precis sådant som man får magsår av. Det finns inget som är mer frustrerande och ja, jag vet att jag inte borde men hur jag än gör så kan jag inte koppla bort det i alla fall. Nu ska jag ta en powernap och sedan fundrar jag allvarligt på att åka och "kidnappa" mina barnbarn och köra in näsan och snusa lite på dem.
Det är balsam för själen det.

2 kommentarer:

Maria sa...

Min vän, är det så att du blir irriterad av att vara beroende av andra ?
Handlar detta om att du ska få hjälp med din dator ?

Då måste du vänta in den andra, gilla läget så att säga..
Allt kan man inte påverka :-)
För att få måste man ge...

Bromsa upp och andas, känn hur du fyller dina lungor med luft..Lugnt och sansat !

Bjuder du på en fika i veckan ?

Kram Maria

Trubaduran sa...

Tack för dina kloka ord! Ja, jag blir irriterad av att vara beroende av andra och av att känna mig tvingad in i situationer som jag inte känner mig bekväm i.

Jag vill egentligen inte ha den här hjälpen men om jag säger nej så vrider den som har ordnat det hela om kniven och så säger jag ja för husfriden fast det inte känns bra.

Med facit i hand hade jag också rätt. Inget av det som krånglade blev löst. Bara en dag med god potential som blev förstörd. Det gör mig ledsen.

Jag bjuder gärna på fika i veckan! Vill du/ni komma hit eller ska vi träffas ute på byn någonstans?