måndag 16 februari 2009

Åh vad det är skönt

att komma hem efter jobbet. Jag tycker verkligen om att vara hemma.

Under tolv års tid var jag särbo och tillbringade nästan all min lediga tid hemifrån och även om det var några år sedan så tycker jag verkligen om att vara hemma. Synd bara att jag inte hinner med att hålla så snyggt som jag skulle vilja. Det är en kombination av tidsbrist och oförmåga =). Min pappa var f.d. boxare och bohem. Min mamma är pedant men jag verkar inte ha ärvt just de generna av henne. Däremot fick jag mina fula stortåar därifrån. Tack så mycket!

Glurp! Idag gick det upp för mig att alla mina barn är stora nu. Ingen av dem kom hem till middagen och mellantjejen ska eventuellt flytta hemifrån om ett par månader. Det blir ju skönt också förstås, jag får t.ex. ett efterlängtat musikrum men samtidigt är det så lagom nu när de rår sig mer eller mindre själva men ändå slamrar lite hemtrevligt i bakgrunden. Det blir också lite tuffare ekonomiskt tills "lilltjejen" har gått ut skolan till sommaren och börjar jobba.

När även hon har lämnat boet så kommer jag att hyra ut en del av lägenheten eftersom jag har två separata ingångar. Väldigt fiffig lösning för att kunna bo kvar med en rimlig hyra när barnen flyttat ut.

Samtidigt är jag så klart jätteglad att barnen har vuxit upp och blivit stora och självständiga och stolt över att de är duktiga och kan ta vara på sig själva!

You go girls!


2 kommentarer:

Anna L sa...

Den bistar verkligheten rycker närmare för mig oxå. Nu är det inte fråga om OM längre utan NÄR min stora tjej lämnar boet.....
Vad ska man göra med all tid sen när barnen är utflugna ???
Antar att man får hitta någon rolig kurs eller nåt ;-)

Kram på dig

Trubaduran sa...

Jag har egentligeninga sysselsättningsproblem men det kommer ändå att bli väldigt tomt när de är borta. Vi får väl börja virka och prata för oss själva =).