onsdag 11 februari 2009

Snurre Sprätt

Det går bara runt, runt i skallen. Vaknade i natt vid tvåtiden, lyckades i och för sig somna om men låg sedan som i halvdvala resten av natten. Hela huvudet surrade av siffror, momssatser, konton och annat som har med bokföringen att göra. Det blir ju lätt så när man ska lära sig något nytt. Jag älskar att lära mig nya saker och är noga med att det ska bli rätt så jag kan inte släppa något som jag inte har full koll på och just nu har jag inte koll på någonting känns det som.

Sandra och jag kom precis hem från simhallen. Lika skönt som vanligt bortsett från att hela bassängen verkade vara full av snuskhumrar idag. Karlar allihop! Är det en slump, eller? De spottade och snöt sig i vattnet och simmade rakt över folk. Vad är det för fel på en del människor?

Det är så konstigt med simningen. Vi var så trötta när vi åkte dit så vi ville knappt byta om men nu är vi pigga båda två och ska väl ta en sväng till närmaste karaokeställe. Det går liksom inte att hålla sig när onsdagen kommer.

Egentligen skulle jag behöva vara hemma och städa istället men det går bort. Som tur var tog Sandra ett varv med dammsugaren igår medan jag var iväg och höll i min musikcirkel. Hon är duktig hon! Men nej, nu får jag nog göra ett litet ryck i alla fall för att döva samvetet.

Kram på er!

Inga kommentarer: