onsdag 25 februari 2009

Rastlös

Usch! Jag blir så himla rastlös av att bara sitta här och vänta på folk. Målaren har varit här och spacklat men ska komma tillbaka och måla. Saneringsföretaget ska komma hit med sin luktapparat och badrumsrenoveringsföretaget ska komma och lägga en silikonsträng över de nya dörrposterna i duschrummet som är av metall och sylvassa. Båda tjejerna har skurit sig på dem nu.


Själv skulle jag behöva åka och handla men vågar inte sticka iväg. Jag tog en snabbis till centrum och köpte huvudvärkstabletter och som en händelse sprang jag på denna skönhet som nu är min =).



Jag fick brev av polisen idag där det står att om jag inte hade släckt elden själv så hade hela lägenheten blivit utbränd. Då kommer chocken över en igen och man förstår hur nära ögat det var. Snacka om änglavakt.
Jag känner mig otålig och vill ha tillbaka mitt sovrum. Jag vill också få iordning hallen. Jag har köpt tapeter men ingen vill komma hit och sätta upp dem eller ens ge mig ett pris. Åtta dörrar verkar avskräcka varenda målare. Jag får väl prova med: "Jag tror inte att du törs .... ." Det brukar ju funka på killar ;-). Nä, vad då fördomar? Varför tror du det?

1 kommentar:

Familjen wallin sa...

Snygg väska

Tack för middagen jag fick i present

Det var jätte trevligt