måndag 2 februari 2009

Back in business!

Så där, då var jag frisk igen efter en vecka på sjukhus och en på soffan. Min bukspottkörtel var verkligen upprörd men nu har den lugnat ner sig (och jag också). Förra veckan var verkligen skit men man får göra som hundarna, om det inte går att leka med det eller äta det så pinka på det och gå vidare.

Två veckor borta från jobbet har satt sina spår. Jag har typ papper upp till öronen. Det gäller att börja i ena änden och systematiskt ta sig till den andra. Kommer man någonsin dit?

Imorgon drar min musikcirkel igång som jag har på ett Gruppboende. Ett härligt gäng med s.k. nyskadade med förvärvade hjärnskador. Det innebär att man är född frisk men har fått en hjärnskada genom t.ex. en hjärnblödning, bilolycka o.s.v. Det är otroligt givande att spela och sjunga med dem och man blir varse att livet kan ändra sig väldigt fort. Så ikväll blir det hem och förbereda med låtar och deltagarlistor.

Nej, nu måste jag göra ett ryck till här på jobbet. Må så gott!

2 kommentarer:

Ronny Forsslöw sa...

Musiken har en helande kraft.

Musik skall byggas utav glädje,
av glädje bygger man musik
Musik, det får ni ändå medge
gör glädjen ännu mera glädjerik.

Mitt hus är byggt av bådadera
Mitt hus, det la de grunden till
för flera tusen år sen eller mera,
så stig på, känn er som hemma om ni vill

Mitt hus är sju oktaver högt,
cirka sexton takter brett
Som skorsten har jag en dragbasun
och ena flygeln är en spinett

En vägg består av symfonier,
entrén är ett preludium
Här mår jag bra, hur känner ni er
Vi bygger ständigt till så får ni rum

Musik skall byggas utav glädje,
av glädje bygger man musik
Musiken, den föddes får ni medge
utur ekot av vårt allra första skrik

En sockerbagare som bor i staden
En jungman Jansson, hej och hå
De dekorera' själva fasaden,
när jag var liten, med socker på

Sen kom det duktigt folk från trakten
vars arbetsdisciplin är hård
Här hör ni dem som håller takten
De jobbar, som man säger, på ackord

Musik skall byggas utav glädje,
av glädje bygger man musik.
Musik, det får ni ändå medge
det gör glädjen ännu mera glädjerik

Musik skall byggas utav glädje,
av glädje bygger man musik.
Musik, det får ni ändå medge
det gör glädjen ännu mera glädjerik

Trubaduran sa...

Jag gillar verkligen den låten!