måndag 2 mars 2009

Åhh det e måndagmorgon

som Cornelis sjöng. Ja, nu är det ju mitt på dagen men det känns verkligen som om det är sirap i hela systemet på måndagar. Allt går liksom långsammare. Utom tiden på jobbet. Den bara rusar iväg men jag får liksom mindre gjort på måndagar känns det som.

Nu är det mars! Årets första vårmånad!

För mig är det alltid vår den fjärde mars oavsett om det är åska och driv-is ute. Då är min äldsta dotter född. Jag var arton år och det var jättemycket snö den vintern. På grund av min kraftiga foglossning (= smärta för de som inte vet) fick hennes pappa putta upp mig för snödrivorna och bromsa nedför, ingen vacker syn =) och jag räknade nästan timmarna de sista veckorna av graviditeten. Sedan dess ÄR det vår den fjärde mars!

Nu ser jag fram emot årets första grillning (som vi alltid brukade köra i februari förr i tiden), årets första fiske, årets första gitarrspel utomhus o.s.v.

Vad längtar ni mest efter med den analkande våren?

Inga kommentarer: