tisdag 3 mars 2009

Gaaahhh

Nu är det verkligen kaos i huvudet! Hundra saker på jobbet att hålla reda på och det känns som om jag har plats för hälften ungefär. Idag ska jag bl.a.:


  • Registrera deklarationsombud
  • Föra över pengar till en anställd
  • Beställa flygbiljetter
  • Maila redovisningsbyrån
  • Ringa om en felaktig faktura
  • Ringa Skatteverket
  • Boka in kundbesök
  • Ta hand om posten, även gårdagens
  • Få iväg chefen i tid till ett möte ;-)
  • Göra en adressändring
  • Komma ikapp med det löpande

o.s.v.

Även på hemmaplan går det runt, runt med, förhoppningsvis, kommande tapetsering (jag plockade i alla fall ner allt ifrån väggarna igår), brandsanering, sängbekymmer (jag har ju ingen) och en dotter som antagligen ska flytta hemifrån alldeles snart och en som fyller år imorgon.


Det går till en viss gräns sedan är det verkligen fullt på hårddisken. Ikväll ska jag iväg och spela för gruppen också. Det är alltid lika roligt men jag har verkligen dåligt samvete för att jag inte har uppdaterat deras repertoar även om jag inte tror att det stör dem. Helst ska jag också hinna:
  • Laga mat
  • Diska
  • Ta rätt på posthögen
  • Hitta ett födelsedagskort
  • Slå in presenter
  • Bada
  • Kolla var mina lampor tog vägen som butiken skulle ringa om

Nu gäller det att ta två djupa andetag och beta av en sak i taget. Jag tror faktiskt att jag börjar med lunchen :-).


1 kommentar:

Ronny Forsslöw sa...

Bromsa, stopp wow vilket schema men tänk på dig så du inte springer in i väggen.