söndag 1 mars 2009

Jaha .....

nu är kvällen slut och jag har som vanligt hunnit med ungefär hälften av vad jag hade tänkt mig. Jag måste alltså sätta rimligare krav på mig själv eller öka farten ;-).

När det gäller tvätten har vi i alla fall varit extremt duktiga. Sju tvättstugemaskiner (och de är stora) knökfulla med tvätt blev det. Vi hade ju både veckans skörd av smutstvätt och allt som behöver tvättas efter branden. Nu kom vi en bit på väg men det är mycket kvar. Det är svårt att få tid i vår tvättstuga.

Till middag blev det stekt falukorv med potatis och stuvad spenat. Smaskens!

Någon tid till TV-tittande blev det egentligen inte idag men jag såg med ett halvt öga på SVT2 om en Thailändsk kille som blev hitskickad när han var åtta år för att få ett bättre liv för sig och sin familj i Thailand och istället har fått en tuff uppväxt med kriminalitet, saknad och mycket sorg. Nu försöker han få ordning på sitt liv och jag hoppas verkligen att han lyckas.

Mycket tankar har idag gått åt till att fundera kring relationer. Det är så svårt att få balans i både kärleks-, och vänskapsrelationer. Det är alltid någon som inte är nöjd, som får för mycket eller för lite av något. Folk som är rädda och sårade säger och gör så dumma saker. Det är så lätt att hänga upp sig på det som är negativt så att man inte ser det positiva eller så vill man så gärna ha det som är positivt att man inte vill inse att det inte är rätt.

Nu ska jag ta med mig mina funderingar och lägga dem under kudden så hoppas jag att jag att svaren ligger där när jag vaknar.

Sov gott!

Inga kommentarer: