tisdag 24 mars 2009

Ja visst ja .....

.... jag måste ju skriva om mellandottern som ska flytta hemifrån om två veckor. Jag tror att jag har förträngt det lite grand. Familjens "krockkudde". Barn nummer två som lämnar boet, "gulp".

Jag gnuggade händerna mot varandra och talade om för yngsta dottern att "nu blir det bara du och jag". Hon såg livrädd och djupt deprimerad ut. Hon har nämligen insett att storasyster tar med sig sin garderob när hon flyttar och den trivs lillasyster i. Där kan man hitta mycket roligt när man ska gå ut på kvällen.

Självklart är det jätteroligt att hon nu ska börja bygga ett eget hem tillsammans med pojkvännen, att hon har jobb och kan stå på egna ben. Det betyder ju att jag har lyckats med mitt uppdrag. Samtidigt är det ju trist att barnen ska flytta hemifrån precis när man faktiskt kan bo ihop med dem ;-). När tonåren är passerade och man kan hjälpas åt som vuxna människor.

En stoooooooooooor fördel är att jag nu kommer att få mitt efterlängtade musikrum med plats för PA och lite studiogrejer. Nu kanske jag kan börja leka lite med egna inspelningar, det blir lättare att repa o.s.v. Möjligtvis inte lika uppskattat av grannarna = ). Men jag har ju åtminstone en granne som behöver överröstas, om det nu är möjligt.

Ja, det blir en stor förändring, på både gott och ont. Jag kommer att sakna henne men är självklart glad för hennes skull och hon kommer inte att flytta så långt.

Inga kommentarer: