tisdag 24 mars 2009

Halvtid

Första halvlek avklarad. Hemma för att slänga i mig lite mat och ladda om för kvällspasset.

Nu jäklar tror jag att även yngsta dottern håller på att bli stor (snart nitton) för när jag kom hem var det nystädat med en liten blommig vårduk på matbordet. De är goa mina barn!

Jag mår så jäkla gott av att vara hemma just nu. Med nyrenoverad hall och flera projekt på gång så känns det så roligt att vara hemma och pyssla plus att det är skönt att koppla av. Jag har varit ute så mycket de senaste åren så det börjar stå mig upp i halsen. Ibland är det skönt att ha folk omkring sig som bara är där men ibland är det ofantligt skönt att slippa också.

Just nu känns det viktigare att ta hand om mig själv och tänka på maten, motionen och den mentala hälsan. Det ena utesluter i och för sig inte det andra men just nu känns det skönt med tyngdpunkten på simningen och yogan.

Inga kommentarer: