söndag 15 mars 2009

Anti

God morgon på er! Jag kanske är konstig för jag gillar verkligen musik och har en ganska bred musiksmak men jag orkar inte med Melodifestivalen. I och för sig står inte schlager och dansband speciellt högt på önskelistan men idag är ju urvalet bredare.

Hela upplägget med en massa deltävlingar där man fyller ut med skräplåtar och ska suga ut röstningspengar av tittarna flera gånger per program står mig upp i halsen. Förr kunde jag tycka att det var roligt att bänka mig framför TV:n med papper och penna framför Schlagerfestivalen. Nu är det lite som med julen och semlorna, man börjar så tidigt att det känns helt urvattnat när det är dags.

Vad positiv jag låter va?

Som ni förstår struntade jag i festivalen igår och gav mig ut i Karaoke-land istället. Vi var i Sköndal och det var trevligt. Åsa, du är en kanonservitris, man blir glad av dig! Jag ska ändå försöka titta lite på reprisen ikväll i allmänbildande syfte ;-) om jag står ut med Petra Mede.

Nu väntar bokföring i mitt företag, det är dags att stänga böckerna för 2008 och sedan ska jag åka och köpa mig ett nytt täcke.

Må så gott där ute!



2 kommentarer:

Ronny Forsslöw sa...

Eftersom du är ett stort fans av Petra så kommer lite fakta om henne, som jag tror att du kommer att gilla ;-)

Petra Maria Mede, född 7 mars 1970 i Stockholm, är en svensk ståuppkomiker, skådespelare och författare. Petra är känd bland annat från TV-programmen Morgonsoffan, Parlamentet och Melodifestivalen 2009. Hon har även uppträtt på Stockholm Live och varit gäst i pratprogrammen Robins, Doreen 21.30, Skavlan och Rakt på med K-G Bergström.
Mede växte upp i Partille utanför Göteborg, men bor just nu i Stockholm i en lägenhet i stadsdelen Bromma. Hon utbildade sig till dansare på Balettakademien men skadade sig i ryggen som 20-åring och tvingades sluta. Efter det studerade hon till stockholmsguide och jobbade med det ett tag, innan hon slog igenom som komiker i en amatörtävling i ståuppkomik våren 2005.
I september 2008 gav Mede och Anna Granath ut boken Mer självkänsla än du kan hantera.
Petra ledde QX Gaygala 2009 den 2 februari på Cirkus i Stockholm.

Maria sa...

Hej vännen :-)

Önskar dig en go och glad vecka !
Hoppas du mår bra ?

Kramar Maria