måndag 30 mars 2009

Aj, aj kapten!

Idag är jag verkligen seg. Allt går liksom lite långsammare än vanligt. Jag kom tjugo minuter senare till jobbet i morse. Jag som har varit nästan en timme tidigare på mornarna sista tiden. Det är inte hela världen på mitt jobb, jag kan ta mig sådana friheter ibland.

Jag är egentligen inte trött men jag har så himla ont i kroppen så jag orkar knappt röra mig. jag har kronisk värk sedan ungefär tjugo år tillbaka. För det mesta struntar jag bara i det. Jag har varken tid eller lust att bara gå omkring och vara sjuk. Jag har varit både hos sjukgymnast och smärtklinik och det går ändå inte att bota så då är det inget att bry sig om men just den här tiden på året och i november är det värre än vanligt. Det har förmodligen med väderomslagen att göra eftersom jag har en sorts reumatism.

Som tur är ska jag på massage på torsdag och då brukar jag komma ut som en ny människa. Det ser jag verkligen fram emot.

Ja, det blev ju ett muntert inlägg men så är det ibland.




Inga kommentarer: