fredag 13 mars 2009

Utvilad

De som har följt mig här på bloggen vet ju att min säng brann upp för ett tag sedan.

Jag har varken tid, råd eller ork att just nu på stående fot bestämma vad jag vill ha istället och dessutom är det ju leveranstid på det mesta man ska köpa.

Därför köpte jag under tiden en så kallad extrabädd, en 50 cm tjock luftmadrass, som är 1,60 bred. Och tro mig! Jag har aldrig sovit så gott i hela mitt liv. Jag är ju van vid vattensäng men det här är hundra gånger skönare. Inte speciellt snyggt och inte så praktiskt när det finns en katt i huset men ooooh så skönt! Jag sover verkligen som en stock hela natten och vaknar utvilad. What a lovely feeling!

Nu ska jag strax ge mig av hemåt efter en bra dag på jobbet. Jag ligger fortfarande efter men vad gör det om hundra år? Nu blir det en after work-öl med några goda vänner sedan väntar spisen och TV-soffan med Let´s Dance.

Må så gott!

1 kommentar:

Maria sa...

Härligt att du sover bra i din provisoriska säng.

Ha en trevlig stund med dina vänner och ha en bra kväll i soffan :-)