söndag 29 mars 2009

Okej då

Detta kräver visst en förklaring. Jag blir galen när man inte kan planera någonting utan att läsa sportbladet först eftersom allt ställs in så fort det blir fotboll på TV. Jag är inte ett dugg sportintresserad och har alltså ingen som helst koll på när det är fotboll. Däremot har jag koll på när det är karaoke eftersom det är enda anledningen till att jag går ut på krogen - jag gillar att sjunga.

Igår hade jag tvättstugan till sju, skyndade iväg och åt med dottern, gjorde mig iordning och traskade glad i hågen upp till den lokala krogen där jag inte varit på ett par månader. Jag betalar snällt i garderoben, köper en öl för fyrtio spänn, slår mig ner på favoritplatsen och funderar på vad jag ska sjunga .......

..... och då drar de igång fotboll på högsta volym och storbilds-TV.

Så jag lämnar tillbaka ölen i baren efter två smuttar, hämtar ut jackan och går hem. Blåst på 60 spänn och en trevlig kväll. Gaahhh!


Inga kommentarer: