lördag 21 mars 2009

Jag avskyr ....

.... folk som medvetet eller omedvetet manipulerar mig! Mest är det missbrukare, jag vet, för jag har levt med dem. "Tänk inte på mig, det ordnar sig, jag kan sova i skogen." Med påföljd att man per automatik tillbringar nattens alla timmar med att var femte minut kolla att porten fortfarande är uppställd utifall han möjligen skulle dyka upp. Man kan ju naturligtvis inte ta på sitt samvete att någon blir tvungen att sova i skogen. Problemet hade ju löst sig själv om vederbörande dök upp innan porten gick i lås.

Sedan träffar man på människor som aldrig är nöjda. Det spelar ingen roll hur mycket man gör eller hur många gånger man hör av sig eller hur tydlig man är. De lyckas alltid ge en dåligt samvete och få en att känna att man inte gör tillräckligt. Typ, självklart har du rätt att göra som du vill, bara du gör som jag tycker. "Det hade bara varit roligt att göra något tillsammans någon gång ibland, suck." Trots att man senast gjorde något tillsammans för tre dagar sedan och har gjort saker tillsammans minst hundra gånger det senaste året.

Jag suger åt mig vibbar som en svamp och den här sortens människor måste ut ur mitt liv! Bort! Jag har inte råd med energitjuvar. Den som vill vara i mitt liv får vara det på ett sätt som fungerar för båda eller inte alls.

Inga kommentarer: